There was an error in this gadget

Wednesday, 6 June 2012

MuHaSaBaH DiRi...



=> Ada orang baca Al-Quran hari-hari,
=> Ada orang baca Al-Quran 2 hari sekali,
=> Ada orang baca Al-Quran selang sehari,
=> Ada orang baca Al-Quran seminggu sekali,
=> Ada orang baca Al-Quran setahun sekali,
=> Ada orang baca Al-Quran seumur hidup sekali,
=> Ada orang baca Al-Quran hanya bila ada orang mati,
=> Ada juga yang langsung tak baca, tunggu orang bacakan waktu dia mati..

~ Jangan pilih yg bawah sekali, agar selamat di akhirat nanti..






Apabila ada sahabat2 yang post ilmu akhirat , janganlah kamu berkata ..

"oh.. dia sendiri pun tak amalkan , ada hati nak tegur orang" atau..
"oh.. dia dulu pun mcm tu , nak tunjuk baik plak sekarang.." atau..
"oh.. dia pun tak tutup aurat , tak solat , ada hati nak ubah kan orang."

Janganlah kita tengok siapa yang menghantar.. tengoklah apa yang dia hantar.. dia tak amalkan , kita amalkan.. dia tak nak jadi baik , kita jadilah baik .., dia tak nak berubah , kita lah berubah.

Jangan sibuk menilai dosa orang lain .. dosa kita sendiri pun tidak tertanggung. Istiqomah dan muhasabah lah diri kita bersama2. :)

No comments: