There was an error in this gadget

Wednesday, 30 January 2013

sebab israel mahukan palestin


Ratusan tahun umat Islam dan dunia ditipu dan diperdaya untuk mempercayai Kubah As-Sakhrah adalah Masjid Al Aqsa. Jutaan poster dicetak dan dihadiahkan kepada umat Islam, kebanyakkannya diberi percuma untuk digantung dan dipamerkan.
Ramai yang sanggup berbelanja membuat frame yang cantik untuk gambar Masjid Al-Marwan ini. Simbol kubah berwarna emas terpahat didalam fikiran umat Islam khususnya, dan dunia ‘amnya sebagai menggambarkan Al Aqsa.
Dunia ditipu sekian lama!
Sebenarnya Yahudi Zionis sudah lama mengidam untuk merampas Al Aqsa, dan Baitul Muqaddis. Bagi Yahudi Zionis, ini bukan isu penempatan, atau geografi, atau isu ekonomi.
Ini adalah isu agama. Mereka mempercayai dan berkeyakinan bahawa ada “utusan”, “penyelamat”, “messiah”, “saviour’ yang akan turun untuk menyelamatkan mereka.
Sebenarnya “utusan” yang mereka tunggu itu sudah pun diturunkan, iaitu Nabi Muhammad saw. Walaupun para ulama’, ahli kitab dan ‘ilmuan mereka mengakui Rasullah saw menepati semua ciri kerasulan dan kenabian yang disebut didalam kitab mereka.
Namun hanya kerana Nabi Muhammad saw bukan dari kalangan Yahudi, mereka menolak Rasulullah saw (As-Shaff: 6).
Jadi siapa “messiah” yang ditunggu oleh Yahudi Zionis ini? Apa kena mengena dengan Al Aqsa (termasuk Baitul Maqdis)?
Yahudi Zionis mempercayai bahawa dibawah tapak asal Masjidil Aqsa ujud Haykal Sulaiman, atau “kuil Sulaiman”; atau “Istana Nabi Sulaiman”. Nabi Sulaiman, dan ayahnya Nabi Daud, adalah Nabi yang menjadi pemerintah dan membentuk sebuah Kerajaan.
Sebab itu bendera Yahudi Zionis ada bintang berbucu 6, itu adalah lambang Kerajaan Nabi Daud (mengikut kepercayaan Yahudi Zionis). Mereka percaya bahawa Kerajaan rejim pemerintah “Messiah” yang ditunggu mereka ini akan memerintah daripada “haykal Sulaiman’ ini bila dia diturunkan nanti.
Dan mereka percaya “Messiah” ini akan memimpin mereka menguasai dan memerintah dunia. Sebab itu slogan mereka sekarang ialah “Israel 4 All”, “New Order”, “One World” dan lain-lain.
Sebab itu apa juga kutukan dan kritikan dunia, Yahudi Zionis tidak akan melepaskan Masjidil Aqsa, mahupun Baitul Maqdis. Jika mereka tidak menguasai Al Aqsa, bagaimana “messiah”, “penyelamat” mereka akan turun. Kerana mereka percaya tapak pemerintahan”messiah” mereka letaknya di Masjid Al Aqsa.
Sebab itulah mereka perlu perdayakan umat Islam, dan dunia, bahawa Masjid Al-Marwan dimana terletaknya “Kubah As Sakhrah” adalah Masjid Al Aqsa. Gambar kubah emas sering ditonjolkan sinonim dengan Baitul Maqdis.
Maka umat Islam, dan dunia sering menumpu kepada Kubah As Sakhrah. Malah rejim Yahudi Zionis begitu menjaga dan memastikan agar Kubah As-Sakhrah sentiasa cantik dan terpelihara.
Kerana apa? Supaya umat Islam dan dunia tidak memberi tumpuan kepada Masjid Al Aqsa yang sebenarnya. Dengan cara licik itu, rejim Yahudi Zionis ini menjalankan kegiatan merobohkan Masjid Al Aqsa yang asli, sedikit demi sedikit.
Ini semua sebagai persediaan mereka menerima kedatangan “messiah”, “penyelamat” mereka. Tapak pemerintahan “haykal Sulaiman” mesti disiapkan.
Umat Islam wajib sedar bahawa perjuangan membebaskan Masjid Al Aqsa adalah satu kewajipan tiap individu umat Islam. Rejim Yahudi Zionis akan tetap bersikap rakus dan biadap merampas Masjidil Aqsa.
Pembebasan Masjid Al Aqsa janganlah dibebankan hanya kepada umat Falastin. Ia tanggungjawab semua dan tiap seorang individu Muslim.
27 Rejab, hari dimana Rasulullah saw melalui peristiwa Isro’ wal Mi’raj, dimana Rasulullah saw diperjalankan dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa, yang tercatat didalam Al Quran surah Al Isra’: 1. Tarikh yang sama juga mencatat peristiwa bersejarah pembebasan Al Aqsa oleh Sultan Salahuddin.
Rasional daripada peristiwa ini ialah perjuangan Islam memerlukan keyakinan 100% kepada ALLAH swt; sebagaimana yakinnya Rasullah saw kepada ALLAH.
Doa adalah senjata orang mukmin. Setiap umat Islam marilah berdoa agar Allah SWT menurunkan azab dan bencana kepada mereka yang zalim dan engkar ini. Amin.
Allah Maha Berkuasa!!!

Monday, 28 January 2013

~susah tidur~



Tidur yang cukup akan memberi tenaga dan kesegaran kepada tubuh. Kurang tidur dan rehat pula boleh membawa kesan yang buruk kepada kesihatan. Jom semak dulu berapa jumlah jam tidur yang sepatutnya setiap hari berdasarkan peringkat umur.
Bayi yang baru lahir: 18 jam (+)
1–12 bulan : 14–18 jam
1–3 tahun : 12–15 jam
3–5 tahun : 11–13 jam
5–12 tahun : 9–11 jam
Remaja : 7–10 jam (bergantung kepada tahap keaktifan seseorang remaja)
Orang dewasa : 7–8 jam (+)
Wanita mengandung : 8 jam (+)
Kadangkala kita diganggu oleh beberapa faktor yang menyebabkan kita mendapat tidur yang tidak cukup. Disini disenaraikan 10 cara praktikal untuk anda yang sukar untuk tidur di malam hari.
1. Lupakan semua urusan kerja dan jangan terlalu banyak berfikir
Masalah kerja atau bisnes jangan dibawa ke bilik tidur. Anda perlu menetapkan fikiran bahawa bilik tidur hanyalah untuk tidur dan bukannya untuk memikirkan mengenai masalah lain.
2. Elakkan meletak TV di bilik tidur
TV akan membuatkan rasa ingin menonton apabila anda tidak dapat tidur dan ini akan menjadikan anda lebih lewat untuk tidur. Kajian juga mendapati mereka yang susah untuk tidur adalah disebabkan adanya TV di bilik tidur.
3. Elakkan daripada mengambil kafein
Kandungan kafein boleh membuatkan anda sukar untuk tidur. Kesan daripada kafein yang anda ambil berkemungkinan akan menjadi lebih lama daripada apa yang anda jangkakan. Pada kebiasaannya, kesan kafein dirasai selama lapan jam sebelum kesannya hilang daripada tubuh anda. Sekiranya anda meminum kopi pada waktu petang dan menghadapi kesukaran untuk tidur pada sebelah malam, berkemungkinan ia adalah kesan kafein yang anda ambil pada petang tadi. Merancang masa pengambilan kafein boleh membantu anda untuk tidur dengan lebih mudah.
4. Lakukan aktiviti sukan atau senaman di waktu petang
Beriadahlah di petang hari atau pun luangkan masa bermain bersama anak anda. Apabila badan anda letih, ia mampu membantu anda untuk lebih mudah tidur di malam hari.
5. Jauhkan haiwan peliharaan dari tempat tidur
Anda sangat sukakan haiwan? Janganlah sampai hendak tidur pun anda bawa juga haiwan ini ke bilik tidur. Ini boleh menyebabkan anda mendapat tidur yang tidak cukup berkemungkinan disebabkan oleh bunyi bising atau bermacam ragam yang dilakukan oleh haiwan peliharaan anda. Anda dinasihatkan untuk meletakkan haiwan peliharaan anda di luar bilik tidur.
6. Pastikan bilik tidur anda dalam keadaan tenang, gelap, dan selesa
Anda dinasihatkan untuk menggunakan penutup telinga, menyediakan langsir, penghawa dingin atau sebagainya untuk mencipta persekitaran tidur yang ideal. Sekiranya anda mahu terjaga pada waktu tengah malam, anda dinasihat untuk membuka lampu yang lebih kecil dan malap dan bukannya dengan membiarkan lampu asal bilik anda menyala. Suhu bilik yang paling sesuai untuk anda tidur adalah sekitar 20 hingga 22 darjah celcius.
7. Elakkan tidur siang
Tidur pada siang hari hanya akan membuatkan keadaan menjadi lebih buruk jika anda biasanya memiliki masalah tidur. Sekiranya anda mahu tidur pada siang hari, anda dinasihat untuk menetapkan dalam masa yang pendek iaitu sekitar 15 hingga ke 30 minit sahaja.
8. Mandi untuk kesegaran tubuh
Sepanjang hari bekerja memang memenatkan. Jadi, mandi sebelum waktu maghrib adalah satu cara yang boleh memberi kesegaran kepada tubuh dan mampu memudahkan anda tidur. Siapalah yang boleh tidur dengan badan melekit dan berbau. Pastinya anda tidak mahu tidur dalam keadaan begini bukan.
9. Amal herba dan bukannya ubat tidur
Ada herba tertentu yang dikenalpasti boleh membantu anda untuk mudah tidur. Antaranya ialah herba mengkudu yang boleh membantu dan merangsang hormon melatonin dan serotonin untuk mengatur
dan memperbaiki kualiti tidur serta peredaran darah yang stabil. Pastikan herba yang dipilih mempunyai kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
10. Baca doa sebelum tidur
Sebagai seorang muslim berwudhuklah sebelum tidur.
“Apabila kamu akan mendatangi tempat tidur, berwudhuklah sebagaimana kamu berwudhuk untuk solat.” (Riwayat Bukhari)
“Apabila kamu hendak tidur berwudhuklah dahulu sebagaimana kamu mahu solat, kemudian baringlah di sebelah kanan.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)
Anda boleh juga berzikir, membaca 3 qul dan ayat kursi untuk mengelakkan gangguan syaitan.
Ini pula doa jika anda susah tidur malam.
” Allahumma Ghaa Ratinnujum, Wahada Atil ‘Uyuun, Wa Anta Hayyu Qayyum, Ya Hayyu, Ya Qayyum, Anim ‘Ainayya Wa Ahdi Laili ”
Maksudnya: “Ya Allah, telah malap bintang-bintang, dan telah tenang mata-mata manusia, dan Engkau Maha Berkuasa. Wahai yang Maha Berkuasa, lelapkanlah mataku dan tenangkanlah malamku ini.” Hadith Riwayat At Tabrani & Ibnu Sunni


Anda pelajar lepasan SPM?
Di sini saya ingin berkongsi dengan anda serba sedikit mengenai maklumat dan perancangan kerjaya selepas SPM 2011 khususnya. Tips dan maklumat  berikut insyallah akan terus membantu anda dalam mengejar impian dan cita-cita yang diidam-idamkan selama ini.
Tips 1: Merancang dari awal
Jika tiada perancangan dari awal, kebanyakan dari anda masih mencari apa yang harus anda lakukan selepas tamat persekolahan peringkat menengah.  Sebahagian besar dari anda sudah merancang dari awal untuk mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan SPM dan seterusnya memohon kursus tertentu di institusi-institusi pengajian yang terpilih.
Peluang untuk belajar di negara ini tidak terhad. Anda bebas untuk memilih dan memasuki mana-mana institusi pengajian mengikut kelayakan serta minat anda. Persediaan awal adalah penting untuk menjadikan anda sebagai calon terbaik dalam proses pemilihan kerjaya selepas SPM 2011 nanti.
Tips 2: Lihat latar belakang akademik, minat dan komitmen anda
Keputusan anda kelak akan menentukan masa depan anda pada masa hadapan. Jadi sebelum mengisi borang permohonan adalah penting untuk melihat latar belakang akademik, minat dan komitmen anda. Adalah lebih baik jika anda telah membuat satu pelan perancangan sebelum dan selepas membuat sesuatu keputusan.
Jika anda telah yakin untuk memilih satu kursus yang anda minati, anda haruslah berhenti untuk berfikir kembali. Kenapa tidak memilih itu dan ini? Kenapa tidak cuba kursus itu? Ini penting supaya setiap keputusan anda adalah jelas serta mempunyai alasan yang kukuh.
Tips 3: Beri komitmen dan buat penyelidikan
Namun begitu, komitmen dan motivasi haruslah diberi kepada setiap keputusan anda.  Jika anda mempunyai idea yang jelas terhadap apa yang anda hendak capai, penyelidikan mengenai jalan serta cara-cara untuk mencapai kejayaan hendaklah dibuat. Ibu bapa adalah pendorong utama kepada cita-cita anda namun begitu anda adalah penggerak utama kepada diri anda sendiri.
Tips 4: Pertimbangkan mengenai pembiayaan pelajaran anda
Pembiayaan pelajaran semasa di IPT atau mana-mana institusi pengajian kelak sangat penting kerana hampir kesemua tempat pengajian mengenakan bayaran yuran pengajian.
Jika anda memilih untuk ke institusi swasta, bayaran yuran pengajian mungkin agak tinggi namun terdapat pelbagai kemudahan untuk mendapatkan pembiayaan. Pembiayaan sara hidup untuk tempat tinggal, makanan, buku dan kegiatan lain harus juga diambil kira.
Ini adalah sedikit sebanyak tips dan maklumat penting untuk anda semua khususnya pelajar Lepasan SPM 2011. Insyallah dengan doa dan iringan motivasi daripada ibu bapa, guru-guru dan sedikit tips dan maklumat daripada saya, saya yakin anda semua akan berjaya!!

Sunday, 20 January 2013

~Menakjubkan~

Entry hari ni pasal>>

facebook..

menjadi sesuatu yang digilai kini..
memang diakui app dalam tu senang dan mudah..
update,tag.comment,share,like,,,

yang biasakan...??

ada yang menarik lagi aku jumpe hari ni...

1.i love this much
[[283691085067267]] [[283691095067266]] [[283691098400599]] [[283691088400600]] [[283691091733933]]
[[283691155067260]] [[283691158400593]] [[283691168400592]] [[283691161733926]] [[283691165067259]]
[[283691228400586]] [[283691225067253]] [[283691231733919]] [[283691235067252]] [[283691238400585]]
[[283691311733911]] [[283691321733910]] [[283691315067244]] [[283691308400578]] [[283691318400577]]
[[283691435067232]] [[283691431733899]] [[283691425067233]] [[283691421733900]] [[283691428400566]]
2. I LOVE U

[[471899176184791]] [[471899179518124]] [[471899166184792]] [[471899169518125]] [[471899172851458]]
[[471899239518118]] [[471899249518117]] [[471899242851451]] [[471899246184784]] [[471899252851450]]
[[471899319518110]] [[471899316184777]] [[471899322851443]] [[471899326184776]] [[471899329518109]]
[[471899412851434]] [[471899399518102]] [[471899406184768]] [[471899409518101]] [[471899402851435]]
[[471899489518093]] [[471899486184760]] [[471899479518094]] [[471899482851427]] [[471899492851426]]
[[471899562851419]] [[471899556184753]] [[471899552851420]] [[471899549518087]] [[471899559518086]]
3. ANGEL SMILEY FACE

[[475097809200057]] [[475097802533391]] [[475097812533390]] [[475097815866723]] [[475097805866724]] [[475097885866716]]
[[475097892533382]] [[475097879200050]] [[475097889200049]] [[475097882533383]] [[475097972533374]] [[475097962533375]]
[[475097965866708]] [[475097975866707]] [[475097969200041]] [[475098052533366]] [[475098055866699]] [[475098059200032]]
[[475098062533365]] [[475098069200031]] [[475098159200022]] [[475098155866689]] [[475098169200021]] [[475098165866688]]
[[475098162533355]] [[475098255866679]] [[475098259200012]] [[475098249200013]] [[475098252533346]] [[475098262533345]]

4. COFFEE EMOTICON

[[283681645068211]] [[283681635068212]] [[283681638401545]] [[283681641734878]] [[283681648401544]]
[[283681721734870]] [[283681731734869]] [[283681725068203]] [[283681728401536]] [[283681735068202]]
[[283681811734861]] [[283681808401528]] [[283681815068194]] [[283681805068195]] [[283681818401527]]
[[283681901734852]] [[283681888401520]] [[283681891734853]] [[283681895068186]] [[283681898401519]]
[[283682001734842]] [[283682008401508]] [[283682005068175]] [[283682011734841]] [[283682015068174]]

5. BLUSHING SHY EMOTICON

[[501224809910725]] [[501224806577392]] [[501224816577391]] [[501224819910724]] [[501224813244058]]
[[501224899910716]] [[501224906577382]] [[501224903244049]] [[501224896577383]] [[501224909910715]]
[[501224989910707]] [[501224986577374]] [[501224993244040]] [[501224999910706]] [[501224996577373]]
[[501225063244033]] [[501225069910699]] [[501225073244032]] [[501225066577366]] [[501225076577365]]
[[501225166577356]] [[501225163244023]] [[501225156577357]] [[501225153244024]] [[501225159910690]]

6. HEART GIVING SMILEY

[[501234119909794]] [[501234133243126]] [[501234126576460]] [[501234129909793]] [[501234123243127]]
[[501234263243113]] [[501234269909779]] [[501234273243112]] [[501234266576446]] [[501234276576445]]
[[501234423243097]] [[501234429909763]] [[501234439909762]] [[501234436576429]] [[501234433243096]]
[[501234559909750]] [[501234563243083]] [[501234569909749]] [[501234573243082]] [[501234576576415]]
[[501234829909723]] [[501234843243055]] [[501234833243056]] [[501234836576389]] [[501234839909722]]

7. CUTE KITTY

[[304965379609816]] [[304965376276483]] [[304965389609815]] [[304965386276482]] [[304965382943149]]
[[304965446276476]] [[304965459609808]] [[304965449609809]] [[304965452943142]] [[304965456276475]]
[[304965522943135]] [[304965536276467]] [[304965526276468]] [[304965529609801]] [[304965532943134]]
[[304965599609794]] [[304965596276461]] [[304965606276460]] [[304965602943127]] [[304965609609793]]
[[304965672943120]] [[304965679609786]] [[304965686276452]] [[304965676276453]] [[304965682943119]]

8. BUTTERFLIES EMOTICON

[[182768301860340]] [[182768311860339]] [[182768305193673]] [[182768308527006]] [[182768315193672]]
[[182768385193665]] [[182768388526998]] [[182768378526999]] [[182768391860331]] [[182768381860332]]
[[182768458526991]] [[182768455193658]] [[182768461860324]] [[182768465193657]] [[182768468526990]]
[[182768525193651]] [[182768528526984]] [[182768531860317]] [[182768538526983]] [[182768535193650]]
[[182768615193642]] [[182768608526976]] [[182768618526975]] [[182768611860309]] [[182768605193643]]

9. RAINBOW

[[553085311391341]] [[553085318058007]] [[553085321391340]] [[553085308058008]] [[553085314724674]]
[[553085508057988]] [[553085498057989]] [[553085511391321]] [[553085501391322]] [[553085504724655]]
[[553085701391302]] [[553085694724636]] [[553085691391303]] [[553085688057970]] [[553085698057969]]
[[553085904724615]] [[553085898057949]] [[553085901391282]] [[553085908057948]] [[553085894724616]]
[[553086071391265]] [[553086078057931]] [[553086081391264]] [[553086064724599]] [[553086058057933]]

10. GANGNAM STYLE

[[195616067242230]] [[195616073908896]] [[195616063908897]]
[[195616077242229]] [[195616070575563]] [[195616170575553]]
[[195616163908887]] [[195616160575554]] [[195616173908886]]
[[195616167242220]] [[195616250575545]] [[195616253908878]]
[[195616257242211]] [[195616260575544]] [[195616247242212]]
[[195616363908867]] [[195616367242200]] [[195616360575534]]

11. Teddy Bear With A Flower Bouquet

[[370434879716448]] [[370434876383115]] [[370434889716447]] [[370434883049781]]
[[370434886383114]] [[370434979716438]] [[370434976383105]] [[370434983049771]]
[[370434986383104]] [[370434973049772]] [[370435059716430]] [[370435053049764]]
[[370435063049763]] [[370435056383097]] [[370435066383096]] [[370435153049754]]
[[370435143049755]] [[370435149716421]] [[370435139716422]] [[370435146383088]]

12. HELLO KITTY

[[283715395064836]] [[283715398398169]] [[283715391731503]] [[283715388398170]]
[[283715385064837]] [[283715478398161]] [[283715468398162]] [[283715475064828]]
[[283715471731495]] [[283715481731494]] [[283715551731487]] [[283715541731488]]
[[283715538398155]] [[283715548398154]] [[283715545064821]] [[283715628398146]]
[[283715631731479]] [[283715638398145]] [[283715635064812]] [[283715641731478]]

13. FIST

[[488850267812232]] [[488850257812233]] [[488850271145565]] [[488850261145566]] [[488850264478899]]
[[488850344478891]] [[488850331145559]] [[488850334478892]] [[488850337812225]] [[488850341145558]]
[[488850434478882]] [[488850424478883]] [[488850427812216]] [[488850421145550]] [[488850431145549]]
[[488850494478876]] [[488850497812209]] [[488850501145542]] [[488850504478875]] [[488850507812208]]
[[488850607812198]] [[488850611145531]] [[488850601145532]] [[488850604478865]] [[488850597812199]]

14. PEEKING BABY

[[297248517044857]] [[297248513711524]] [[297248520378190]] [[297248523711523]] [[297248510378191]] [[297248587044850]]
[[297248593711516]] [[297248597044849]] [[297248600378182]] [[297248590378183]] [[297248670378175]] [[297248663711509]]
[[297248667044842]] [[297248673711508]] [[297248677044841]] [[297248747044834]] [[297248750378167]] [[297248737044835]]
[[297248740378168]] [[297248743711501]] [[297248837044825]] [[297248840378158]] [[297248843711491]] [[297248830378159]]
[[297248833711492]] [[297248923711483]] [[297248930378149]] [[297248927044816]] [[297248920378150]] [[297248933711482]]

15. PEACE

[[515488441817695]] [[515488445151028]] [[515488431817696]] [[515488435151029]] [[515488438484362]]
[[515488615151011]] [[515488618484344]] [[515488621817677]] [[515488611817678]] [[515488625151010]]
[[515488778484328]] [[515488781817661]] [[515488771817662]] [[515488775150995]] [[515488785150994]]
[[515488875150985]] [[515488878484318]] [[515488888484317]] [[515488871817652]] [[515488881817651]]
[[515489041817635]] [[515489051817634]] [[515489038484302]] [[515489048484301]] [[515489045150968]]

try la copy & paste kat chatbox skrg..huhu
meriahkan lagi chat anda,,
huhu
ni pown sebenarnya dapat dripada apit punyer page..
 

Thursday, 17 January 2013

~MALU~ :(

pengalaman yang tidak dapat dilupakan...:(

Malu sangat-sangat..panas muka,panas telinga..tak tahu nak tutup muka dengan apa dah..
OH!!mesti ada hikmahnya...huhu

Boleh dikatakan menjadi rutin harian iaitu,ronda-ronda tiap petang..
jangan salah faham...bukan nk tarik perhatian sape-sape pown..just menghiburkan hati yang kebosanan..

pada petang yang indah ciptaan Allah S.W.T..aku hangout ngan yana(my bestfriend)
kani decide g mkan wafer and ice blend..
cappucino & mocha

kedai baru bukak..first try la kira ni..wafer pown kami cuba..sebab tu menu kt kedai tu..

wafer peanut butter




hampir setengah jam makan and borak-borak..kami berangkat pilang..huhu
naik atas bukit..tiba-tiba...
bush!!melelong motor..da la aku bawak..cuak giler..adoi..bocor rupenye...
tapi Allah masih selamatkan betul-betul depan bengkel motor da bocor tayar tu...huh!!


dah lah belakang ramai orang,,nasib baik kereta tak langgar je..
alhamdulillah..
yang malu nya,bila sampai kat kedai..

"nape dik"??

adoi,tnye plak..tak nampak ke...

moto pancit lah....

tu lah,lebih muatan sangat,..




adoi..gemuk sangat ke aku ni..ish3..

siap tu,,balik dengan muka tebal 20 inchi..


Wednesday, 16 January 2013

~suasana kampung~

ASSALAMUALAIKUM

entry hari ini mengenai kebosana hidup di kampung..
kebosanan perkara biasa bila tinggal kat kampung especially bila hampir seminggu..
huh!!no interesting activity can be do...

tapi,untuk mengelakkan perasaan kebosanan yang berterusan ni..
cuba je la  melakukan aktiviti macam orang kampung jugak...
aku dengan hasrat untuk memenuhi masa akan follow orang gi mana-mana...especially my cousins and my aunt...huhu..

antara aktiviti nya:
1>menoreh getah




2>gali ubi






3>tarik lembu