There was an error in this gadget

Wednesday, 20 February 2013

~pengajaran~

Assalamualaikum...hye..

apa khabar semua??:)

Hari ni cik ani nak tulis entry pasal cerita yang cik ani dengar hari ini..
hari ini hari rabu,,kat masjid ada kuliah muslimat pukul 8.30 pagi..
disebabkan tak de kerje dan dengan niat nak tambah ilmu..cik ani pown join la kuliah bersama umi tercinta...

ustazah yang cantik tu nama dia ustazah Ros..teringat pulak kat ustazah syariah cik ani..:)

ustazah tu cerita,,cerita sebenar:::

tahun 2007..ada seorang perempuan ni,,jemaah Malaysia ni,meninggal kat mekah..
jadi,,orang2 sibuk lah mengeruskan jenazah..

bila liang lahad siap digali..dalam tu ada ular hitam besar..
atas inisiatif,cari lah tanah lain untuk gali..tapi ada jugak ular hitam yang besar dalam tu..
orang2 yang gali kubur tu ambik keputusan untuk mengeluarkan je ular tu..
yang ajaib nye...ular tu tak melawan pown bila orang alih kan...
lepas siap kebumi semua...dengan sepantas kilat,,ular yang dikeluarkan dengan cepat nye menyusur masuk kedalam kubur perempuan tu tadi...
pastu..orang yang berhampiran debgan kubur tu,dengar macam ada pokok kayu yang patah..seolah-olah,,ular tersebut membelit badan jenazah tersebut sehingga patah tulang nye...

huh!!!>>
nak tahu kenapa??
ada syeikh seorang kat situ cakap..
"lihat lah,,ni lah tanda2 orang melewat-lewatkan solat"

~mari lah kita bersama-sama mengambil iktibar dari cerita ini~
takut lah azab Allah S.W.T

:::hidup dan mati ku kerana Allah"

marilah membantu jalan Allah..

>>>peringatan untuk cik ani juga<<<