There was an error in this gadget

Monday, 27 May 2013

Positive thinking

Assalamualaikum..
apa khabar semua pembaca yang sudi menjenguk..hehe.
jutaan terima kasih didahulukan..nak bagi hadiah pown susah..
hari ni cik ani nak menulis entri yang bertajak POSITIVE THINKING..

cik ani tetiba terfikir tajuk ni sebabnya ayah cik ani selalu suruh berfikiran positif..
my father acually my inspiration..
cik ani seorang yang sangat cepat stress,dan selalu memikirkan sesuatu perkara kecik adalah perkara yang besar..
oh!mengapakah begitu?
cik ani cuba kawal dan selalu kawal..
jadi salah satu cara adalah dengan berfikiran positif... :))

Manfaat Berfikiran positif..yang cik ani rasakan sepanjang prosese mengawal emosi ini :D

> cik ani merasakan sesuatu perkara yang hadir sama ada cik ani suka ataupun tidak adalah daripada Allah..kenapa nak stress sangat kan??just follow the flow lah kan..hehe

>cik ani lebih tenang kini lepas selalu berfikiran positif..All is well..

>perasaan malu cik ani melakukan kebaikan semakin berkurang,contohnya,cik ani selalu fikir pandangan orang lain terhadap cik ani waktu mula-mula join kelas mengaji orang tua..hehe..memang semua orang tua..demi ilmu,sanggup ku tempuhi..

:::dulu kan cik ani selalu jugak akan berpra sangka buruk atas sesuatu atau seseorang,menjadi lumrah kan..hehe..hampir semua orang macam tu kan...

tapi kini,alhamdulillah..i try to change it and made all thing is right..

Firman Allah S.W.T. bermaksud
“Wahai orang-orang yang beriman! Jauhi kebanyakan prasangka. Sesungguhnya sebahagian prasangka itu adalah dosa. Dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain. Dan janganlah sebahagian kamu mengumpat sebahagian yang lain. Apakah salah seorang kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? Tentu kamu tidak menyukainya. Dan bertakwalah kepada ALLAH. Sesungguhnya ALLAH Maha Penerima Taubat lagi Maha Mengasihani” (Surah Al-Hujurat ayat 12).


cik ani rasa,,sampai disini saja entri cik ani for this time..:))


think positive for better life~





No comments: