There was an error in this gadget

Monday, 24 June 2013

Assalamualaikum..
apa khabar semua pembaca cik ani..
cik ani berterima kasih kepada sudi lagi membaca coretan cik ani yang kadang2 macam entah apa-apa.
cik ani hanya insan biasa yang  tak punya apa-apa..
menulis untuk menjana minda..
hari ni cik ani nak tulis entri yang bertajuk 'PEREMPUAN'

tajuk yamg pelik ke hah?
tak kowt..baik lah..perempuan cantik pasti diberi perhatian..
memang lumrah kan..
perempuan pulak selalu rasa untuk diambil perhatian..
memang lumrah..
tapi apa perasaan perempuan yang tak diberi perhatian..
rasa sedih ke??
rasa tak dihargai sebagai seorang perempuan ke?
memang lumrah dan fitrah.
semua orang ingin kan kecantikan..
tak boleh dinafikan lagi..
kalau ada yang kata,tak kisah cantik atau tak..itu bohong semata-mata...
hehehe...:D
baik lah,kita leraikan disini..perempuan seharusnya yang tak diberi perhatian..anda patut rasa bersyukur dan terhormat,,
kerana anda selamat daripada pandangan nafsu...
jangan rasa sedih apabila tidak dipandang dan tidak dihargai..
ingat!!
jangan menangis bila tidak dihargai,,tapi tangislah diri bila tak berharga lagi.. :))
berilah pada seseorang yang akan tiba yang halal buatmu,iaitu suami.. :))

jaga iman,jaga takwa.






Thursday, 20 June 2013

MAKSUD

Assalamualaikum.
apa khabar semua pembaca yang budiman..??
harap semua sihat walafiat.. semoga anda semua berada dalam rahmat Allah..
baik lah,,entry kali ni cik ani ingin mencoret mengenai maksud POLITIK..
kadang-kadang ,perkataan politik ini sangat sensitif dalam kalangan mahasiswa sekalian..
cik ani ni baru habis kelas Perhubungan Etnik...

pensyarah aini adalah DR. AZAHAR..
hari ni,beliau telah memberikan hujah.pendapat dan seterusnya memecahkan minda cik ani sendiri bahawa politik adalah sesuatu yang perlu diketahui dan dihayati sebagai rakyat yang hidup dalam negara demokrasi.. :)
okay,maksud politik adalah sesuatu aturan untuk menjadikan sesuatu lebih sempurna dan memberi manfaat kepada semua.
politik dan parti adalah berbeza ye..
politik..
masak nasi jugak memerlukan politik taw...
sebelum masak nasi,kena basuh beras,masukkan air,kalau keruh,kita jernihkan..itu lah politik masak nasi..
ha..lebih kurang macam tu la contohnya..
konklusinya disini,politik bermaksud proses ..

cik ani bukan lah seorang penulis yang hebat dan berkemampuan membuat ayat yang tersusun..haha..
andai ada yang kurang jelas..kurang faham..maaf..
coretan ini hanyalah sebagaicetusan idea diminda cik ani yang minta diluahkan..hehehe

Monday, 10 June 2013

Assalamualaikum...
hah..
entry ni pulak,cik ani nak coretkan mengenai roomate cik ani..
orang nya cantik,comel,,lemah lembut..huhu
nama dia jiji..
Dia ada bestfriend yang dapat study kat UTM ni jugak iaitu ewa..hehe
ewa ni kan budak tarian..
cik ani selasa sangat berkenalan dengan diorang..
ada chemistry katakan..
sebenarnya bila lama dah tak menaip kat blog ni,rasa kekok sangat.. :))
cik ani pun tak tahu lah kenapa..rasa macam syok sendiri pown ada..hahahaha...


haha..dari kiri yang pakai spek tu jiji(roomate cik ani,ewa|(bestfriend jiji),cik ani dan farah(baru kenal jugak)heheh

yang ni antara cik ani rapat..haha..untuk corsemate cik ani belum ada gambar lagi..heheh..coming soon.hahah
Assalamualaikum..
apa khabar semua pembaca sama ada yang setia ataupun tidak setia..
lama tak update blog..hehe

cik ani da sambung study..huhu
sekarang cik ani dah ada kat UTM kuala Lumpur...
best woo kat sini...
Alhamdulillah sebab diterima masuk kat sini..cukup bersyukur lah...
cik ani study dalam diploma land surveying..hehehe


ni antara gambar sekitar kampus utm..huhu...