There was an error in this gadget

Thursday, 1 August 2013

Optimistik

Assalamualaikum :)
apa khabar semua :!!!
harap semua bahagia dan ceria dalam kehidupan sendiri..
entry kali ni cik ani nak bercerita tentang optimistik..nampak macam formal tapi ini semua santai..
"lelaki seorang yang mempunyai sifat optimistik"
hah!cik ani ada kenal dengan seorang lelaki yang cik ani kira seorang yang caring dan jujur walaupun mulut tak berapa dijaga..main lepas je cakap..tapi cik ani selesa lah dengan dia..aik!!
tak special pun cuma sebagai seorang kawan. :)) alhamdulillah ya Allah mengurniakan seorang kawan yang sebegitu..
dia ada buat statement "LELAKI ADALAH OPTIMISTIK". .
mula serius macam blur,apa tetibe optimistik nye..cik ani macam biasa lah..google dan hasil carian cik ani luahkan.. hehehe..
optimistik adalah sifat yang percaya pada sesuatu dan mengharapkannya walaupun agak susah untuk mendapatkannya..hehe..
contoh bagi tajuk ni, seseorang lelaki tu cuba untuk dapatkan perempuan dan sanggup berkorban apa sahaja  untuk mendapatkan perempuan tu..
dan akhirnya,lelaki tersebut kena reject...tapi lelaki ni ada perasaan optimistik yang mempercayai suatu hari nanti perempuan tu akan rindu dan cuba untuk dekat dengan lelaki tu semula.
walaupun,kadang-kadang perempuan tak sedar pun pasal benda ni semua tetapi lelaki amat berharap dengan sifat optimistik mereka bahawa perempuan tu suatu hari nanti akan meerima mereka..
konklusinya disini,

sifat percaya akan sesuatu dan mengharapkan apa yang kita                                                        pasti menjadi kenyataan adalah   sifat optimistik . .


still waiting and hope you will be mine :3

terima kasih kerana sudi membaca entri blog kali ini.. :)
salah silap mohon diampunkan. . :D
~cik ani hanya insan biasa yang tak lepas dari kesalahan~


No comments: