There was an error in this gadget

Thursday, 5 September 2013

nak tapi takut. .

Assalamualaikum . .

"nak tapi takut kantoi"

lepas test physics tadi,ni ayat yang cik ani cakap. . hehe. . nak apa??nak meniru . . takut kantoi lah . . macam-macam cik ani fikir. . aish!
tak berani . . huhu . . .
jawab physics berpeluh sebab tak ingat formula. . apa ni??
cik ani pun sedih sangat sebab lupa formula. . sebelum test bukan main  lagi,buat nota ,hafal . .
tapi bila dalam dewan. . . apa yang aku hafal??/mana dia terbang??

>cik ani bersyukur lah dah habis test ke2 physics ni . . hehe. . tawakal je lah. . .
dah usaha. .

>moga baik-baik sahaja result nye. . hahaha. .
>cik ani bersyukur,cik ani berjaya jawab penuh dengan kejujuran walaupun tak yakin jawapan

isu biasa untuk student . . hahaha



Muhasabah diri . . .

#usaha lagi . . 
#lupakan niat nak meniru tu . . jangan terlintas pun nak meniru. . 
#cuba fokus dan gandakan usaha untuk menghafal sesuatu . . 
#banyak kan latihan. . 
#faham,,bukan sekadar hafal . . 


coretan cik ani untuk hari ni . . esok birthday cik ani . . :)



1 comment:

blogger lelaki said...

ni ada tip untuk menghafal dgn baik

masa kita menghafal tu sediakan pen dan kertas kosong..

cuba hafal dulu nota tu

lepas tu tutup nota

cuba tulis balik apa yang kita ingat

kalau masih blur...hafal balik dan ulang balik semua diatas sehingga kita betul2 dah ingat...

insyallah time exam takkan jadi blur..lau blur jugak..try selawat banyak2..hu3