There was an error in this gadget

Monday, 4 November 2013

Assalamualaikum . . :D
salam maal Hijrah cik ani ucapkan ;)

Sepatutnya,seharusnnya kita patut sedar dah tahun baru pun kita. .
bagaimana azam kita tahun lepas? dah terlaksana. . ?
amalan kita bagaimana?
iman kita bagaimana?

sempena maal hijrah ini,kita patut ada improvement pada diri kita sendiri agar,hidup kita lebih baik. .
jangan lupa,ketaqwaan kepada Allah harus lah meningkat jugak . . bagaimana nak meningkatkan ketaqwaan kepada Allah adalah dengan cara memperbanyakkan amalan . .

~jom sama-sama menrefleksikan diri dan melakukan penghijrahan agar diri kita lebih baik dari tahun sebelum ini~

*peringatan untuk diri cik ani juga. . :)


>> peristiwa bulan muharam :)

#simple entry hanya untuk mengucapkan salam maal hijrah :D




Friday, 1 November 2013

semoga aku sentiasa berbuat baik . .
aku hamba yang lemah . .
sering lupa,sering tersungkur dijalan MU ya Allah . .
kuat nya aku Kerana MU ..
tabahnya aku Kerana Mu. .
Sabarnya aku kerana Mu . .

Assalamualaikum dan salam jumaat . .  :)
cik ani berada dirumah . . yeyeye!
bosan tak tahu nakl buat apa . . .so,cik ani lama dah tak meng-update blog . .entri cik ani kali ni bertajuk 
MAGISNYA SALAM DAN SENYUMAN
SENYUM ADALAH SEDEKAH
 senyum orang tahu senyum kan . .cik ani ada baca dalam satu majalah . .tak berapa ingat dah majalah apa..hehe

senyum dan salam.seperti yang kita tahu senyum dan salam merupakan satu sedekah tetapi ia tetap memerlukan pengorbanan . .haaaa!! PENGORBANAN??

Pengorbanan apa pulak kan . .pengorbanan dimana ego nya terlebur. . kenapa macam tu . .jom kita renungkan . .seandainya kita senyum dan memulakan memberi salam kan. . mesti lah kita mengurangkan ego kita,tapi tak rugi lah kalau kita korban ego kita tgu untuk benda baik kan..hehe..dengan senyum dan salam kita,maka akan termusnah lah buruk sangka antara manusia.Paduan kedua-duanya iaitu senyum dan salam ini,islam berjaya menakluk dunia. .
MENGAPA?
Lihatlah baginda dan sahabat-sahabatnya sentiasa senyum dan menyebarkan salam.Dengan akhlak baginda ramai penduduk mekah dan madinah tertawan untuk memeluk islam,asbab daripada keindahan akhlak yang ditunjukkan oleh baginda. .  :D

     JOM KITA SENYUM . . .


Itu sahaja coretan cik ani. . bye bye semua :D assalamualaikum. . 

mulakan hari mu dengan memuji Allah dan sekuntum senyuman